Mangaworld
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mangaworld

Roleplaying group, friends
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Ithil, natt

Gå ner 
2 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Admin
Admin
Admin


Posts : 56
Join date : 10-02-16
Location : Under your bed

Ithil, natt - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ithil, natt   Ithil, natt - Sida 2 I_icon_minitimeons apr 27, 2011 12:01 am

(Vasi)
*Ett snett leende bredde sakta ut sig över Vasis läppar, kanske var det ett försvar för lägre stående varelser men det förundrade honom lika fullt var gång han såg ignoransen av den typ Ithil nu uppvisade.*
Jag känner tyvärr ingen förståelse för ditt predikament Ithil, sådana regler bekommer mig sällan och aldrig.
*Dödliga räknade så sällan med den faktorn som definierade Vasis och hans likars existens, tänkte så sällan på att han var så mycket högre ställd än dem.
Att han existerade med ett syfte då de i hans ögon inte ens kunde kallas verktyg, flyktiga ögonblick i en för många varelser oändlig existens, var en sanning i Vasis ögon, och hans syn på universum torde vara vänligare än många gudars. I hans ögon var dödliga underhållning, syfteslösa förutom de ändamål som givits dem av högre varelser.
Och inte skadade det Vasis styrka att han kunde existera där skuggor existerar, begränsningar hade aldrig varit ett riktigt fysiskt faktum för Vasi.
Och dödliga tänkte så sällan på detta, talade och tänkte som om han inte var mycket annorlunda mot dem. Drog i sitt lilla, primitiva sinne ned honom till sin egen nivå för att kunna tänka sig hans storhet utan att själv känna sig obetydlig. För att man själv inte ska se sanningen, verkligheten.
Det kunde också appliceras på annat i dödligas tankesätt, att ha en nog god självinsikt för att hålla sig vid liv tycktes svårt ibland.*
Jag är, trots allt, inte som du. Men jag kommer göra det som på denna plats står i min makt för att hjälpa, och vi får se vad tiden bär till er.
Till överst på sidan Gå ner
http://manwo.omgforum.net
Ithil

Ithil


Posts : 15
Join date : 10-02-23

Ithil, natt - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ithil, natt   Ithil, natt - Sida 2 I_icon_minitimetor jun 23, 2011 12:04 am

(Ithil skulle nog försöka slita strupen av Vasi om hon visste vad han tänkte. XD)

*Hon nickade kort åt hans ord. Självklart insåg hon att de inte var mycket lika varandra, hon hade insett det mer än väl under deras samtal att de inte alls var lika varandra på något sätt. Men i den form som han stod i framför dem nu gjorde det svårt för henne att se honom som ett väsen mångt starkare än hon någonsin kunde hoppas på att bli. Och även om han kommit i en annan form hade hon nog ändå mött honom utan att tänka på vem han var... hon hade aldrig brytt sig om titlar eller liknande saker. Hon bemötte alla hon mötte på samma sätt och det hade gett henne många vänner... men även en hel del fiender. Det var en sådan person hon var och hon hade ingen tanke på att förändras - inte ens inför en gud.... särskilt inte inför en gud som Vasi.
Det samtal som hon fört med Vasi kändes som om det höll på att nå sitt slut, det fanns inte mycket mer som hon kände någon önskan att tala med honom om. Även om Asha troligen skulle kunna stanna och prata med Vasi i en hel månad om han fick så struntade hon blankt i det. Hon var mer eller mindre trött på att tala med denna gud som hon kände att hon inte kunde förmå sig att tänka något positivt om.*
Jag är tacksam för den hjälp du gett oss och den hjälp du kanske kommer ge i framtiden. Jag hoppas att vår önskan kommer hörsammas av Duele och att vi till slut kan avsluta våt uppdrag och återvända hem.
*Hon ljög inte om att hon var tacksam för den hjälp han gett dem. Men det gjorde henne inte nödvändigtvis mer positiv kring Vasi och hennes röst var något kall när hon talade till honom. Hon såg upp på Asha som stod tyst och lät blicken vandra mellan henne och Vasi.*
Vi borde nog söka upp ett säkert ställe och vila upp oss, det var länge sedan vi sist fick vila ordentligt och det är några timmar kvar tills solen går upp så vi borde se till att vi är utvilade tills vi börjar leta efter Duele.
*Asha såg hastigt på henne och såg sedan lite besviket mot Vasi.*
Men, Ithil, ljöd hans röst i hennes huvud. Kan jag inte få tala lite mer med detta väsen? Det finns mycket som vi kan lära oss av honom!
*Hon gav honom en skarp blick som tydligt uttryckte hennes tankar om det hela. Asha suckade djupt.*
Som du vill.
*Ithil vände sig åter mot Vasi för att ställa den (förhoppningsvis) sista frågan till honom.*
Vi kommer söka upp Duele så fort vi får chansen till det, men innan vi ger oss av så vill jag fråga hur vi vet att det är henne när vi ser henne. Hur kommer vi känna igen henne?

Till överst på sidan Gå ner
 
Ithil, natt
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» Ithil och Asha, natt
» Skogen, natt
» Ankomst, natt
» Skogen, Cooro, Zero, natt
» Akki och Akoro, natt

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Mangaworld :: Allmänna Platser :: Torget-
Hoppa till: