Mangaworld
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mangaworld

Roleplaying group, friends
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Landet/Skogen, Hallwir, Querido, Kissu, Hava. Natt

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Admin
Admin
Admin


Posts : 56
Join date : 10-02-16
Location : Under your bed

Landet/Skogen, Hallwir, Querido, Kissu, Hava. Natt Empty
InläggRubrik: Landet/Skogen, Hallwir, Querido, Kissu, Hava. Natt   Landet/Skogen, Hallwir, Querido, Kissu, Hava. Natt I_icon_minitimefre feb 19, 2010 12:28 am

(Hallwir)
*strosar sakta fram, glatt nynande med Querido gående bredvid sig.*

(Querido)
*går tyst brevid Havi en lång stund men öppnar sedan munnen*
Vars sa du att vi skulle fara??
*tittar in i de lila ögonen*

(Hallwir)
*tittar på Querido och in i hans gråblå ögon*
"Till ett slott här i kring. Vi behöver vila i några dagar och det lät rätt kul att bo i en demon-fristad"
*log han och drogfingrarna genom de grå lockarna*

(Querido)
*slår bort Havi's hand och fortsätter som om inget hade hänt (han var van)*
Så det är ingen mystiskt och magiskt föremål du är ute efter då?

(Hallwir)
*drog tillbaka handen, lika besviken som alltid att Querido inte visade intresse*
"Njaa, kanske. Om jag hittar något"
*log han igen, aningen lömskt denna gång. han drog sig inte för att "låna" ett och annat föremål*

(Querido)
*suckar*
ska du be om tillåtelse eller ska du bara annta att ägaren vill bli av med det, som du alltid gör.?... för... du är inte så bra på att annta..
*kommer ihåg alla de gånger när de blivit utjagade från liknande ställen.*

(Hallwir)
*tittar på Querido och tar hans hand*
"Var inte sån Querido älskling, du vet att jag bara menar väl"
*kysser Querido på handen*

(Querido)
kalla inte mig för älskling...
*sa han sammanbitet. knyter handen hotfullt så det knakar. (han håller inte upp knytnäven, den hänger fortfarande längs sidan.)*

(Hallwir)
*kysser handen igen innan han drar upp jackärmen och kysser fter hans arm*
"Om du insisterar...amante"

(Querido)
*drar undan hans hand/arm. och slår till Havi hårt med höger hand.*
jag skulle föredra om du inte kallade mig för det heller.....

(Hallwir)
*blinkar förvånat till och tittar på Querido. först bara förvånat, men sedan ilsket.
han smäller till Querido i bakskalle, med en gnutta magi som resulterar i att Querido faller framlänges till marken*
"Jag är din Mäster Querido, jag kan förvandla dig till en insekt om jag vill och krossa dig om du inte hade varit så vacker"
*han blänger ner på den yngre lärlingen*

(Querido)
*när han ligger där nere på marken får han en sån lust att sparka på Havi's smalben så att även hans mästare skulle falla till marken men det gör han inte för det skulle inte vara värt allt besvär,(Havi brukar förvandla honom till en iller om han är "en stygg pojke") istället ställer han sig upp och borstar bort allt smuts utan ett ord och fortsätter att gå.*

(Kissu)
*Ur skuggorna ifrån ett träd kunde man plötsligt skymta ett par gröna, svagt lysande ögon som följde de två magikerna. Samma gröna färg teckade skimrande mönster som bröt emot det annars mörka skuggorna.*

(Querido)
*känner sig bevakad
ser sig omkring och ser två ögon i buskarna, han (Querido) blinkar till och ögonen var försvunna.
han måste ha inbillat sig....*

(Kissu)
*Hon blinkade till igen, för ännu en sekund skimrade gen gröna färgen genom både hennes ögon och hennes mönstrade päls (bara lystret borde syns genom skuggorna).*

(Querido)
är det någon där??
*tittar intensivt in i skuggorna.*

(Kissu)
*Hon var vädligt nyfiken på vilka de nya personerna var, hennes och Dueles uppgift var trots allt att hålla ordningen på slottet.
Så hon lät sin päls anta en regnbågsfärg med skimrande nyanser av alla de färger himlen har att erbjuda innan hon trädde ut ur skuggorna, en katt till synes, det enda som uppenbart skiljde henne ifrån en vanlig katt var färgen på hennes päls och ögon.*

(Querido)
åh.. jag tyckte väll att jag såg något.
*ler och funderar på om den här katten kan prata.*
ehm... hej

(Kissu)
*Hon synar honom intensivt, grått hår, slank kropp (?), gråa ögon, blek hy... Hon tyckte att han såg allmänt sjuklig ut vid en första anblick.
Hon var fortfarande osäker på dem, särskilt den andre och lade huvudet på sned och tittade undrande på den äldre mannen innan hon talade.*

(Hallwir)
*stod avsides och planerade hämd på Querido efter han oförsämdhet.
han hörde sedan Querido prata med någon och vände sig då mot den yngre*
"Vem pratar du med Querido?"
*frågar han och tittar sig omkring. han ser först ingen (letade efter en människa), men upptäckte sedan den underdara, vackra, gnistarande katten.
han gick fram till den och satte sig på huk*
"Vilken underbar katt..så vacker.."
*han sträckte ut handen och klappade dess gnistarnde päls*

(Querido)

*ler smått och börjar gå vidare utan att säga hej då, han var så van att hans mästare flörtade med allt och alla. Och han hade en känsla att katten kan klara sig själv.
Han går så långt att han kommer till en mörk skog.*
[Querido out]

(Kissu)
*Hon log inombords när Hallwir steg fram emot henne.
Om han hotade henne kunde hon lätt komma undan så hon var inte vaksam alls, därav att hon högst kattaktigt lutade sig emot Hallwirs varma hand när han klappade henne.
Hon hade snabbt tagit beslutet att spela "vanlig" katt en stund, hon var allmänt uttråkad trots allt.*

(Hallwir)
*han log och fortsatte klappa den magnifika varelsen. han lyfte upp katten i famnen och kysste dess blöta nos*
"Du är så vacker..."

(Kissu)
*Hon blev aningen fundersam när han lyfte upp henne, ögonen blinkade storögt när han kysst hennes kalla nos.
Hans ord fick hennes tankehjul att jobba på högvarv, hon jamade kort.*

(Hallwir)
*stryker dess rygg kärleksfult innan han sakta börjar gå iväg. tankarna på Querido var för tillfäller bortblåsta, allt han junde tänka på just nu var den vackra katten*
"Vill du följa med mig, lilla vän?"
*ler han mot den och kliar den bakom örat*

(Kissu)
*Hon lät ett tyst spinnande ljud undslippa henne, hon var trots allt katt, och låg nöjt kvar i mannens famn. Vad han ville visste hon inte men hon följde honom ändå, för stunden nöjt spinnande.*

(Hallwir)
*Han gick dit bennen ledde honom och kom så småning om fram till en skog. han gick in i den, med handen fortfarande strykande över dess lena päls*


...
[Skogen, Hallwir och Kissu]
...

(Hallwir)
*går lungt genom skogen medan han smickrar katten och berättar hur underbart vacker den är och hur han beundrar dess gnistrande päls*
"Du kan följa med på mina resor, och jag skulle ta väl hand om dig min sköna. Jag skulle älska dig av hela mitt hjärta"

(Kissu)
*Vid de sista orden så byter hon av ren vana färg, hon antar en ljust blå och lila färg och fluortunna vingar och känselspröt dyker upp. I månskenet så skimrar hennes blå ögon och månskära i pannan som silver.
Hon ser upp på Hallwir och lägger huvudet lätt på sned, mest intresserad av hans reaktion.*

(Hallwir)
*tittar på katen med både att förvånat och farcinerat ansiktsuttryck.*
"Jag förstod att du var magisk, men inte så magisk"
*han klappar dess huvud och känner med lätta fingertoppar på fänselspröten och vingarna.
han suckar kärleksfullt och håller katten intill sig*
"Du blir bara vackrare och vackrare för varje gång jag lägger ögonen på dig"

(Kissu)
*Hon hade valt denna form eftersom att en av dess egenskaper är telepati, hon ville inte avslöja för mycket för Hallwir nu men hon kunde inte hålla tyst längre.*
Vad är ditt namn, människa?

(Hallwir)
*ler när han hör hennes röst i huvudet*
"Hallwir "Hroptr" Nushi "
*säger han artigt och nickar aningen på huvudet för att simulera en bugning*
"Och ditt min kära?"
*frågar han sedan och stryker kattens "kind"*

(Kissu)
*Det kittlade henne lite, den lätta beröringen av hennes morrhår fick hennes näsa att rynka sig lätt som i en nysning och ett skratt klingade i Hallwirs sinne när hon åter talade.*
Jag är Kissu, något av en väktare vid slottet ni färdas emot.
*Det var en halvsanning, hon var medhjälpare till väktaren i alla fall.*

(Hallwir)
*han ler igen, hans hand vandrade att stryke hennes rygg*
"En väktare? Och på demon-fristaden. Intressant."
*han ser henne i ögonen*
"Då kan vi kanske slå följe"

(Kissu)
*Hon tittade rakt på Hallwir, de mjukt på ögonen fortfarande lika vänliga trots att hennes ton hade en viss kyla när hon nu talade. Hon älskade att retas, liksom sin mästare*
Vem har sagt att jag kommer låta er komma dit vind för våg? Vad är ert namn och syfte?

(Hallwir)
*blev genast mer allvarlig när Kissu talat*
"Jag är magikern Hallwir, och jag och min lärling Querido har inga onda syften. Vi vill bara vila en stund efter vår långa resa"

(Kissu)
*Hon ler och tar ett graciöst skutt ut Hallwirs famn, i luften så byter hon åter färg till en mörk päls och de svagt lysande gröna tecknen och ögonen. Hon står ifrån Hallwir, huvudet vänt emot honom och svansen sakta, retsamt svajande från sida till sida.
Nu talade hon med sin riktiga röst, dock orden följda av ett eko, som vore hon på flera platser samtidigt.*
Välkommen, Hallwir magiker och välkommen, Querido Hallwirs lärling. Må er vistelse på vårt slott vara båd utvilande och lärorik och må vi mötas snart igen

(Hallwir)
*bugar åt Kissu*
"Man tackar, min sköna. Jag hoppas vi möts igen"

(Kissu)
*Hon nickar kort till Hallwir och försvinner sedan i skuggorna.*

(Hallwir)
*blicken följer Kissu in bland skuggorna. när hon är försvunnen suckar han kärleksfult och börjar gå igen.
han upptäckte då att Querido inte var med honom längre*
Svartsjuk kanske?
*tänkte han roat för sig själv. han skulle just så pass använda sin magi för att spåra hans älskade när han hörde honom ropa. han hörde inte vad, men han brydde sig inte. med snabba steg tog han sig fram genom skogen till en sjö.
han såg två figurer i vattnet och han kände genast igen Queridos aura, men den andra kände han inte igen, och den var inte heller mänsklig*
"Querido!"
*ropade han och skyndade ner till vattnet. blev han attackerad?*

...
[Scenbyte, skogen, Hava och Querido]
...

(havasa)
*går till sjön, sätter sig på stranden och blickar ut över sjön.*
*sträcker ut ena foten så det nuddar vid vattnet, det är gansta varmt för att vara mitt i natten, det är nog för att solen har värmt det hela dagen.
ser sig omkring för att se att ingen är där och tar sedan av sig till underkäder och hoppar i vattnet, och tar några simtag.*

(Querido)
*går på en mörk skogs-stig, vinden blåser svalt i hans silvriga hår.
han stannar och sluter sina ögon för att tänka. Han tog ett djupt andetag och viskade för sig själv*
Vars är du hava-chan? jag börjar ge upp hoppet.....

(Havasa)
*Hon funderar hur länge hon skulle kunna hålla andan och sitta på botten av sjön så hon dyker ner och håller i en sten för att inte flyta upp.*

(Querido)
*går till en liten sjö och börjar utforska den genom att gå runt den, ungefär när han hade gått runt halva sjön såg han en liten klädhög vid sjökanten.*
det är någon här......
*viskade han för sig själv.*

(havasa)
*hon sitter där på botten och väntar men hon behöver inte ta någon luft, hennes lungor är vatten fylda men hon känner ingen skilnad*
blub blub (hon säger orka)
*hon tar några simtag och tillslut är hon ovanför ytan*
luft
*utstötter hon i ett gurglande ljud pga hennes vattenfylda lungor, men efter många om och men så är hennes lungor åter luftfylda.*

(Querido)
*han hör ett plaskande och tittar ut över sjön, han ser en flicka med bruna lockar uppsatt i 2 tofsar.*
Hava-chan ??....??.

(Querido)
Hava-Chan!!!
*han börjar springa fram till flickan och vadar ut tills vattnet når en bit ovan för knäna*

(havasa)
*hon skyndar sig fram till sin barndoms vän och kramar honom så att han ramlar omkull i vattnet.*

(Hallwir)
*blicken följer Kissu in bland skuggorna. när hon är försvunnen suckar han kärleksfult och börjar gå igen.
han upptäckte då att Querido inte var med honom längre*
Svartsjuk kanske?
*tänkte han roat för sig själv. han skulle just så pass använda sin magi för att spåra hans älskade när han hörde honom ropa. han hörde inte vad, men han brydde sig inte. med snabba steg tog han sig fram genom skogen till en sjö.
han såg två figurer i vattnet och han kände genast igen Queridos aura, men den andra kände han inte igen, och den var inte heller mänsklig*
"Querido!"
*ropade han och skyndade ner till vattnet. blev han attackerad?*

(Querido)
*han tittar upp när någon ropade hans namn, och ser Hallwir*
hej havi...
*sedan vänder han sig mot Hava*
Jag tror att det är bäst om du tar på dig lite kläder
*viskade han och rodnade lätt när han sa det*

(Havasa)
men Querido, jag HAR ju kläder på mig, underkläder... man hör ju att det är kläder på namnet.
*hon märker sedan en stilig man en bit längre bort. hon tar Queridos hand och går till mannen*
Hej ^^

(Hallwir)
*höjer fundersamt ena ögonbrynet när han ser de två komma upp till honom.
Querido var inte i fara, det var bra. en främande ung kvinna, som inte ens var mänsklig, klängde sig fast vid honom (det är Hallwirs syn på det hela ^^"), verkligen inte bra, Querido var hans!....fanns hon var rätt lättklädd...och hon hade fina former...*
"Vem är ni, unga fröken?"
*frågade han vänligt den vackra flickan. hans röst talade för sig själv att Havi tyckte hon var attractiv, men hans ögon hade mer av en gnutta "släpp min Querido innan jag förvandlar dig till en padda!"*

(havasa)
jag heter Havazik ^^ vad heter du??

(Querido)
*han blev omedelbart vaksam när han hörde tonläget på hallwir's röst men blev samtidigt förbryllad över havas svar... sist han hade träffat henne hette hon havasa*
Hava är min barndoms kompis,
*förklarade han för hallwir*

(Hallwir)
*tittade på Querido och sen tittbaka på Havazik*
"Jag förstår"
*sa han enkelt innan han tittade ner på deras ihopflätade händer, och hans blick fylldes åter av "släpp Querido innan jag förvandlar dig till en padda" blicken*
"Querido, du är väl inte otrogen mot mig, va?"
*sa han allvarligt och tittade Querido i ögonen*

(havasa)
är ni ihop?,* tihi* va gulligt, åh, när ni gifter er får jag komma?? får jag??

(Querido)
*hoppar chockat till och släpper Havas hand*
NEJ, vi är inte ihop, han är min mästare, han skojade bara, haha ha.. ha

(havasa)
jaha... det var synd, jag har alltid velat vara på ett gay bröllop
*Drömmer sig bort.*

(Hallwir)
*tittar på Querido med en sårad blick*
"Hur kan du säga så Querido? Efter allt vi gått igenom..."
*han vände bort blicken från honom och tittade titt marken med tårar i ögonen*
"...vad mer begär du än min kärlek?"
*hans röst tynade bort till en viskning och han slöt ögonen. ögonfransarna blöta av de salta tårarna*

(Querido)
sluta larva dig
*han går därifrån för att hämta havas kläder.
han är ganska less på Hallwirs trams, kan han inte bara sluta?*

(havasa)
*går närmare Hallwir och lägger en hand på hans axel*
hur är det?

(Hallwir)
*tittar upp på Havazik och torkar bort tårarna*
"..det är ingenting min fröken.."
*säger han och ler sorgset mot henne*
"Kärlek är ett förunderligt fenomen, eller hur?"

(havasa)
*funderar efter en stund (vilket hon vanligtvis inte brukar göra)*
jag vet inte, allvarligt talat..

(Hallwir)
*han tittar på henne en stund, med en smått förvånad min*
"Har ni inte älskat förut?"

(havasa)
nope..
*rycker lätt på axlarna och ler sedan*

(Hallwir)
*tittar förvånat på henne innan han log svagt*
"Jag tycker både synd om och avundas er. Ni går miste om något fantastiskt, men ni slipper känna smärtan att bli avvisad..."

(querido)
*han kommer tillbaka med havas kläder och räcker fram dem*
här har du dina kläder
*han tar tag i Hallwirs arm och drar honom en bit längre bort.*
du skulle bara våga röra henne
*sa han hotfullt*

(havasa)
*hon emot sina kläder och tar på sig dom, och väntar på att killarna ska prata klart*

(Hallwir)
*tittar på Querido. han har aldrig använt den tonen mot honom förut.
han lägger sin hand på Queridos och ser honom i ögonen*
"Jag har inte rört din vän, Querido"
*säger han lugnt och övertygande*

(querido)
bra... och så får det förbli.
*han vände sig om och gick mot hava*
vad gör du här föresten. ^^

(havasa)
ja.. jag badade...^^
*tycker att det är självklart*

(Querido)
*han suckade och log*
jag menar varför du är just vid det här slottet.

(hallwir)
*följde Querido med blicken. han var mycke beskyddande över denna flicka.
han suckade, om han ändå lät honom få vara det över honom.
han gick upp till de två yngre och granskade flickan. hennes aura var helt klart inte mänsklig. han undrade om Querido märkt det, eller om han helt enkelt inte kunde känna den mörkare auran runt henne*
"Querido..."
*han pausade. skulle han ta det försiktigt eller bara säga det? om han inte var försiktig kanske hon skulle anfalla när hennes identitet var röjd*

(havasa)
Jaha.. jag vet inte... jag var på ett tåg och hamnade här...

(Querido)
Va??
*han vände sig om mot Hallwir*

(Hallwir)
*tvekade, hur skulle han gå till väga?*
"..hennes sura, känner du den?"
*frågade han och höll ett vaksamt öga på flickan*

(Querido)
vadå??
*han blev förvirrad, han hade aldrig varit bra på att se aura*

(Hallwir)
*han suckade. han var tvungen att lära honom skilja på aurer.
det fanns bara ett sätt att gå till väga, och det var att ta tjuren i hornen*
"Din vän här"
*sa han pekade på Havazik*
"Hon han ingen mänsklig aura"

(Querido)
vad pratar du om, såklart hon är mänsklig!!

(Hallwir)
*tar tag om Queridos arm och drar honom intill sig med blicken fast på Havazik*
"Nej det är hon inte, hon är en av mörkrets varelser...och om jag inte misstar mig så har hon en vampyrs aura"

(Querido)
*tänker tillbaka, det låter logiskt men det kan bara inte vara sant, var det därför som hon bara försvann från deras hemby... men det kan inte vara sant.*
nej, det är hon inte.

(Hallwir)
"Det är hon visst Querido. Låt inte dina känslor komma ivägen för det här, det kan kosta dig ditt liv."
*han höll sin arm beskyddande om Querido. Querido skulle aldrig anfalla henne, men han kunde ifall det behövdes*

(havasa)
*ser på himlen och ser att den börjar ljusna.*
Querido.. jag måste gå till slottet nu vill ni följa med?
*querido såg frågande på henne*
"varför?" *sa han*
för att jag har blivit allergisk, det är konstigt, plötsligt så vaknar man och upptäcker att man är allergisk mot solen, konstigt va??

(Hallwir)
*han tittade förundrande på henne och sweat-droppade. visste hon inte själv att hon var vampyr?*

*havasa började gå till slottet och nynnade en glad melodi. och Querido följde fundersamt efter men före det så vände han sig mot Hallwir.*
kommer du eller? *han log lätt åt Hallwirs fundersamma ansiktsuttryck.*

(Hallwir)
*suckar innan han följer efter Querido och Havazik*
Till överst på sidan Gå ner
http://manwo.omgforum.net
 
Landet/Skogen, Hallwir, Querido, Kissu, Hava. Natt
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Korridoren, Hava, Querido, Hallwir
» Stranden, Hava, Hallwir, Querido
» Första möte, skogen, Zero och Cooro
» Skogen, Cooro, Zero, natt
» Korridoren, Querido, Havasa, Hallwir, Okami,

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Mangaworld :: Gamla ämnen-
Hoppa till: