Mangaworld
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mangaworld

Roleplaying group, friends
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Korridoren, Querido, Havasa, Hallwir, Okami,

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Admin
Admin
Admin


Posts : 56
Join date : 10-02-16
Location : Under your bed

Korridoren, Querido, Havasa, Hallwir, Okami, Empty
InläggRubrik: Korridoren, Querido, Havasa, Hallwir, Okami,   Korridoren, Querido, Havasa, Hallwir, Okami, I_icon_minitimetor feb 18, 2010 2:22 pm

(havasa)

*skuttar glatt in med Querido och Hallwir efter sig*
här är slottet, jag tror att ni bara behöver välja ett rum.. om ni vill ha ett.

(Hallwir)
"Vi vill inte vara till besvär, vi är ju trotts allt bara på genomresa. Jag och Querido delar rum"
*sa han artigt och bugade lätt i uppskattning av den vänliga gästfriheten*

(querido)
*han suckade, han visste att det inte var av hövlighet som havi ville dela rum, det var bara för att irretera honom. Men han brydde sig inte så mycket längre, han var van.*
jaha vilket rum ska vi ha då??
*han vände sig mot havi för det var alltid han (hallwir) som bestämde sånt*

(havasa)
ja ni kan hitta ett rum själva, jag går till matsalen. Hej då.
*går till matsalen*

(Kissu)
*Hon hade redan tagit ett varv i slottet, övertalat några spöken att lämna rustningarna i fred och vanliga bestyr för henne. Nu var hon på väg till Dueles rum, hennes trötta tassar längtade efter att få sjunka ner i en mjuk säng i stället för det kalla stengolvet.
Hon fäste inte blicken där hon gick, den svartvita pälsen nästan gnistrande i skenet från facklorna på väggarna men det var allt, hon kunde nästan inte skymtas annars där hon gick nära väggen.
Om några sekunder skulle hon runda hörnet och bli synlig för de två magikerna i korridoren.*

(Hallwir)
*såg Querido i ögonen*
"Ett rum med...dubblesäng"
*tog hans hand och smekte den försiktigt med sina fingrar*

(Querido)
nej...
*drog bort handen med lätt irritation*

(Hallwir)
*slår sorgset bort blicken, varför ville inte han inte ge vika för honom? bara en enda gång var allt han behövde.
när han vänt bort blicken föll ögonen på en annan varelse. det var katten, Kissu*

(Okami)
*Han öppnar dörren och kliver in, direkt han är inomhus så förvandlar han sig tillbaka till sitt mänskliga jag. Blodtörsten försvinner inte helt, men den blir lättare att utstå.*

(Akki)
*han fäller ihop vingarna och låter dem åter växa in i ryggen innan han följer Okami in.
väl inne förvandlas Okami till hans stora lättnad åter till människa.
han såg sig omkring i förhoppningar att se Havazik, men såg istället några för honom okända personer*

(Kissu)
*Hon såg upp när hon passerat hörnet, blicken föll på några bekanta ansikten, och även något mindre bekant. Okami hade hon sett men inte mött, samma sak med Querido, fast honom kände hon ändå till. Dock var demonen bakom Okami helt obekant, han väckte hennes nyfikenhet mer än Hallwir gjorde.*

(Hallwir)
*hörde dörren öppnas och vände sig om för att mote nykomlingarna.
det var en yngre man med stort svärd och en liten demonpojke. mannen var förvisso attraktiv, men han kunde känna en mörk aura runt honom och bestämde sig att vara vaksam i han närhet, men pojken hade förvisso en demonaura, men verkade inte alls vara av aggresiv natur.
ett lättare byte*

(Querido)
*han nickar lätt som en hälsning mot de som nyss steg in i korridoren*
hej
*hanns ögon vandrar från katten, som han kände igen från landet, till de två andra, för Querido okända människorna... eller var de mänskliga? Querido hade aldrig varit bra på att skilja människor från andra varelser (då menar jag demoner, vampyrer mm)*

(Kissu)
*Hon jamade tyst och såg upp på Querido, tog sedan ett mjukt skutt och landade på pojkens axel. Hennes vita och svartmönstrade päls flöt ihop med hans gråvita hår och hennes steg var lätta som dimma, hon utgjorde ingen tyngd på Queridos axel.
Hon höll på att gnida sitt huvud emot hans mjuka kind, den bleka hyn och de grå ögonen fick henne att känna sig hemma när hon var i sin Mist-form, dock var hennes stolthet för stor för att börja gosa med pojken det första hon gjorde.*

(Querido)

*han följde katten med blicken medans den hoppade upp på hans axel, han blev väldigt förvånad när han inte kunde känna kattens tyngd på hans axel och var tvungen att vända på huvudet för att försäkra sig om att katten satt där.
han kliade katten lätt bakom örat.*

(Kissu)
*Ett tyst kurrande kunde höras ifrån hennes späda bröstkorg, hon kunde inte låta bli att gnida sin silkeslika kind emot pojkens egen kind.*

(Akki)
*han betraktar personerna frmför honom. en stilig, mörkhårig man och en yngre, blek äldre pojke. båda verkade vara människor, men katten som hoppade upp på pojkens axel verkade inte vara en vanlig katt, han kände en demonlik aura runt den, men den verkade inte vara farlig, snarare söt tänkte han och närmade sig försiktigt de obekanta människorna*
"H..hej.."
*sa han, lite för osäker för hans smak, men var alltid lite obekväm med främlingar*

(Hallwir)
*demonpojken närmade sig dem med försiktighet och verkade nästan skygg när han hälsade på dem.
för att inte skrämma pojken log han vänligt och bugade i hälsning*
"Goddag"
*han rätade på sig igen men gjorde inga närmanden*

(Akki)
*när mannen bugade åt honom blev han först slagen av häpnad. ingen hade någonsin gjort så mot han. han bugade sedan hastigt tillbaka, rädd att han skulle uppfattas som oartig ifall han inte följde den äldre herrens exempel*
"Goddag min herre"
*sa han och tittade upp på mannen igen*
"..förlåt att jag undrar, men vilka är ni? Jag har inte sett er förut"

(Hallwir)
*hans leende växte åt pojkens fövånade blick innan han hastigt härmade gesten. han verkade inte så specielt van människor att döma av hans beteende, åtminstone inte de med en gnutta hövlighet*
"Du får ursäkta mig, Jag är Hallwir Nushi, och det där är Querido min lärling."
*svarade han gesterade mot Querido*
"Vi är bara här på genomresa och har fått lov att stanna här i några dagar"

(Okami)
*Han suckade djupt, blodtörsten började sakta men säkert blekna bort. Ändå så kände han på sig att han mycket snart skulle behöva äta. Det hade varit nära att han förlorat kontrollen, lite för nära. Han var fortfarande ovan vid sitt nya jag och kunde inte riktigt kontrollera sig själv.*
*Han ruskade på sig och återgick till nuet, han såg på den som bugat sig för Akki*
Vad är du för något, frågade han med lugn och iskall röst.

(Kissu)
*Hon hade lärt sig nog mycket av sin mästarinna för att känna igen blodtörst och, för henne, odören av blodstänkta händer. Duele hade talat om för henne att hålla ett öga på honom när möte skulle uppstå, se om han hållit sitt löfte.
Så hennes grå-blå ögon var avslappnat fästa på Okami, den milda blicken till synes ointresserad.*

(Hallwir)
*han vände blicken mot den yngre mannen bakom pojken*
"Jag är en magiker"
*svarade han enkelt, samtidigt som han uppmärksammade de två nykomlingarna*
"Men jag vill inte någon nått ont, jag är som sagt bara här med min lärling för att vila oss i några dagar"

(Okami)
*I några dagar tänkte han. Sedan skulle dom ge sig av...och så fort dom var utanför slottets gränser så var dom lovliga byten för honom. Han ville egentligen bara strunta i löftet han gett Duele, men om han bröt det så skulle han få henne efter sig och en strid med henne hade han ingen lust med. Det skulle bara vara jobbigt.*
*Då kände han hur någon iakttog honom, han vände på huvudet och fick syn på en vit och svartmönstrad katt som satt på den ljushåriga pojkens axel och iakttog honom med sina blå-grå ögon. Okami kände att det inte var en vanlig katt och han hade en svag aning om vems katt det var.*

...

(Akki)
*eftersom ingen ändå verkade märka av honom, vilket han nästan var glad för i det här tillfället, smög han tyst iväg från de andra iväg mot matsalen. han behövde lite lugn och ro just nu, inte ännu fler skrämmande senarion...men först något att äta*

(Hallwir)
*hans blick följde pojken en bit bort längs korridoren innan han lät den vandra vidare till sin lärling. han gick upp till Querido och talade tyst till honom för att inte dra allas uppmerksamhet mot dem, det sista de behövde var en strid*
"Vi borde kanske röra på oss, amante. Vi vill ju inte bli indragna i nån slags strid, eller hur?"
*han tittade sedan på Kissu. hennes päls var nu svart och vit och hennes ögon silvrigt blå.
han log mot henne och strök hennes päls ömsint och nästan försiktigt innan han åter vände blicken mot Querido*

(querido)
*han nickar till havi som svar, och vände sig sedan till katten.*
jag måste gå vidare, vill du följa med eller föredrar du att stanna här?

(Kissu)
*Hon kurrade tyst igen då Hallwir strök hennes päls och viskade sedan till Querido, så tyst så att endast han och möjligtvis Hallwir skulle höra.*
Det är upp till er, jag kan visa er runt om det skulle behaga sällskapet

(Okami)
*Han suckade djupt, sedan så hörde han plötsligt Akoro's mörka röst i sitt inre.*
Okami, jag tror du ska ge dig iväg och jaga.
*Han fnyste, men han visste att Akoro hade rätt. Blodtörsten hade fått sitt grepp om honom och den skulle bara bli värre med tiden, lika bra att stilla den i sitt tidiga skede. Dessutom så skulle en strid inte vara det bästa för honom. Han suckade igen och vände sig mot Hallwir.*
Jag hoppas vi möts igen magiker, helst utanför slottets gränser där jag kan stilla min törst hur jag vill.
*Han log ett iskallt leende och försvann sedan ut genom dörren.*

(Hallwir)
Det där kändes ju...inte bra..
*tänkte han när den unge mannen talat till honom. när han lämnade slottet var han tvungen att vara på sin vakt, annars kunde både han och Querido falla ofer för hans svärd.
han vände sig till Querido och Kissu*
"Det skulle vara ett nöje att få dig.."
*log han och tittade in i Kissus silver-blå ögon*
"Att visa oss det vackra slottet"
*lade han snabbt till*

(Kissu)
*Hon såg efter Okami, försökrade sig om att han lämnat korridoren innan hon svarade, i en självsäker ton.*
Då skall jag göra så, vad vill ni se först?

(Hallwir)
"Börja med det som behagar er, min kära"
*svarade han och log åter mot den svart-vita katten*

(Kissu)
*Hon tänkte efter, matsalen skulle kunna vara en idé, eller att visa dem omgivande området innan de tog itu med resten av slottet.*
Jag skulle kunna visa er runt i slottet, och tilldela er ett rum för er förhoppningsvis angenäma vistelse. Eller så visar jag er runt i den omgivande staden i hopp om att finna min mästare.
*Hon såg på Hallwir, de grå ögonen väntande på ett svar*

(Hallwir)
Hon har en mästare?
*han blev lite besviken, han hade velat att hon skulle följa med honom på hans och Queridos resor, men han hade inte förväntat sig att hon skulle ha följt med.
han tänkte efter en stund innan han vände sig till Querido*
"Vad tycker du älskling? En rundtur i slottet och vi får vårt rum där vi kan...utforska ett och annat, eller i staden och få äran att träffa kära Kissus mästare?"

(querido)
*suckar*
ja, det skulle vara kul att se staden..... Och kalla mig INTE för älskling...
*det sista viskade han till sin mästare*

(Kissu)
*Hon log, Queridos viskning nådde hennes öron lätt och hon skulle verkligen njuta av tiden hon spenderade med dem, komplexa relationer förgyllde både hennes och Dueles dagar.*
I så fall så leder jag vägen för er, kom bara med här...
*Hon hoppade ner ifrån Queridos axel, avstampet som en bris över hans skinn. Sedan så började hon gå, den fluffiga svansen sakta svängandes från sida till sida.*

(Hallwir)
"Querido, jag kallar dig vad jag vill, när jag vill, jag kan också förvandla dig till vad jag vill"
*viskade han tillbaka till Querido, det sista nästan som en varning, innan han följde efter Kissu*
"Kommer du Querido?"
*frågade han och log sitt vanliga, vänliga leende åt honom*
(och ja, han är lite skumm och skiftar snabbt i humör..)

(querido)
*ignorerar sin mästares hot och följer efter Kissu.*
Till överst på sidan Gå ner
http://manwo.omgforum.net
 
Korridoren, Querido, Havasa, Hallwir, Okami,
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Korridoren, Hava, Querido, Hallwir
» Korridoren, Akki och Okami
» Stranden, Hava, Hallwir, Querido
» Landet/Skogen, Hallwir, Querido, Kissu, Hava. Natt
» Havasa, schizofren vampyr

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Mangaworld :: Gamla ämnen-
Hoppa till: