Mangaworld
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mangaworld

Roleplaying group, friends
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Fight, Okami & Duele

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Okami

Okami


Posts : 18
Join date : 10-02-17
Location : look behind ya

Fight, Okami & Duele Empty
InläggRubrik: Fight, Okami & Duele   Fight, Okami & Duele I_icon_minitimefre feb 19, 2010 2:25 pm

(Okami)
*Kommer gående, ser sig omkring, det är öppen terräng, precis som han vill ha det.*
Det här borde duga eller vad tycker du Duele?

(Duele)
*Hon går tyst efter honom, masken och katanan fortfarande hängande vid hennes höft.*
Nog skall det göra det, gott om plats och ont om oskyldiga

(Okami)
*Ler lite ondskefullt*
Det där med gott om plats det bryr jag mig om men jag struntar i om det finns oskyldiga eller ej, blir bara fler att döda
*Drar sitt svärd och ser på Duele med samma lekfulla blick som i matsalen*
ska vi börja?

(Duele)
*Hon nickar kort och drar med tom blick fram katanan, beskådar dess skarpa egg som lätt ksimmrar i solljuset*

(Okami)
*Gör sig beredd att anfalla*
"Okej, då kör vi"
*Hoppar mot Duele och riktar ett kratigt slag som är menat att skilja hennes huvud från kroppen*

(Duele)
*Hon duckar, lagomt i tid för att svärdets egg just skall nudda hennes svepande hårtoppar.
Med flytande rörelser glider hon upp på Okamis högra sida som nu är någorlunda blottad.
Hon har ännu inte höjd sin zanpakuto, riktar bara blicken emot Okamis ögon och ser hur han reagerar*

(Okami)
*Att Duele undviker svärdet förvånar honom inte, det är inte någon liten unge som han kämpar mot*
*Han ser hur hon glider upp på hans högra sida som är blottad, men upptäcker att hennes Zanpakuto är fortfarande sänkt*
*Han ändrar vinkeln på svärdet och kör ner spetsen i marken, tar stöd, skjuter ifrån sig med hjälp av svärdet och försöker att få in en spark*

(Duele)
*När han sätter ner svärdet i marken koncentrerar hon sig på kroppen, vad han riktar emot henne.
När hon ser att han tänker sparka så tar hon något steg bakåt, sveper med handen mot utsidan av hans ben för att avleda sparken och kunna blotta hans rygg i stället*

(Okami)
*Suckar, han lägger inte ner hela sin själ i striden, rädd för att den mordiska rösten inom honom ska vakna och ta över*
*Då han inte kan ändra läge i luften så väljer han att helt enkelt att släppa handtaget*
*Han gör det lätt för Duele det vet han men det är så att han vill att hon ska döda honom, han vill slippa stå ut med den mordiska rösten som tar över då och då, han vill helt enkelt dö*

(Duele)
*Hon håller fortfarande sitt svärd sänkt, efter att med sin lediga hand svept undan Okamis ben riktade hon själv en spark emot hans rygg, försöker få honom att falla framlänges*

(Okami)
*Han känner en spark i ryggen och faller framlänges, hade hellre velat att Duele gjort slut på honom när hon hade chansen, men det är inget om han kan råda över*
*Han tar emot sig med händerna, armarna böjs en aning av tyngden men sedan skjuter han iväg med hjälp av händerna och lyckas med en akrobatisk rörelse i luften landa på fötterna, med ryggen mot Duele*
*Han vänder sig om och iaktar Duele*
"Är jag naiv om jag säger att du inte anstränger dig???"

(Duele)
*Hon ser blankt på honom, inte en känsla går att läsa i hennes ögon. Inte heller i hennes röst när hon svarar honom*
Jag är lika seriös som ni är just nu, inte ett dugg

(Okami)
*Ler och skakar på huvudet*
"Jag hade hoppats på att du skulle döda mig men om det här fortsätter så är det lika bra jag skär halsen av mig sälv och får det överstökat"
*Han ser sedan rakt in i Dueles ögon*
"Säg mig Duele, har du någonsin känt att det lever någonting ondskefullt inom dig, som förtär dig, tar över din kropp och får dig att göra saker som du annars aldrig skulle göra?"

(Duele)
*Hon talar med samma tomma röst, men hennes blick blir vassare, lite hotfullare*
Min ögonfärg är bevis på just det ni talar om, alla dödsgudar är inte goda rakt igenom Okami, kom ihåg det
*Hon höjer snabbt sin katana emot hans strupe, en halv meter skiljer den sylvassa spetsen ifrån människans tunna hud*

(Okami)
*Han ser på Duele, blicken är full av sorg och är tom på livsglädje*
"Gör det, döda mig, jag förtjänar det"
*Sträcker ut armarna och blottar bröstkorgen*
"Jag tröttnade på livet för länge sedan, det är bara några få glimtar av ljus som har fått mig att fortsätta leva, När Dragon dog så försvann min näst sista anledning att leva"
Han skakar på huvudet*
"Jag är ett monster och monster som jag förtjänar inte att leva"
*Blicken är full av sorg, men rösten är tom på känslor*

(Duele)
*Hon ser på honom, plötsligt med avsky både i blick och röst*
Ynkrygg...
*Är det enda hon säger men ordet dryper av vämjelse, hon drar tillbaks armen och låter sin zanpakuto hänga slappt efter sidan igen, spetsen rispande i gräset.
Hon tar några steg bakåt, blickar ner på honom*
Om jag velat döda dig hade jag tagit på mig min mask och blivit en sådan varelse som du utsäger dig för att vara.
Ett riktigt sådant monster, fyllt av blodtöst och stridslust, skulle aldrig lägga sig ner och be om döden, inte heller skulle en instängd best ha en sådan vekling till burvaktare...

(Okami)
*Han blir överraskad av Dueles ord, första gången som någon kallat honom ynkrygg*
Samtidigt så känner han hur vreden inom honom stiger, vad vet hon om det som han fått utstå genom åren*
*Han kan känna hur monstret inom honom vaknar, som en flodvåg sveper den genom hans kropp och tar över den, han kan känna det men inte göra något åt det*
*Sedan har han tappat kontrollen, han kan inte kontrollera sin kropp*
Han ser på Duele med hat i blicken, hans iris blir röd som blod och puppilerna smalnar.
"Du har ingen aning om vem du har att göra med Shinigami, enda anledningen att jag inte dödat dig än är att den idiot som jag har till värd inte ville släppa ut mig"
Hans röst är väsande och full av ondska.
"Men tack vare dig så är jag fri och kan göra vad jag behagar och jag är ganska sugen på blod och kött just nu"

(Duele)
*Något som liknar igenkännande skymtar i Dueles ögon men det är svårt att urskilja ibland avskyn som sakta tonar bort.
Hon tar upp det stora svärtet ur marken brevid henne och kastar det till Okami, utan ett ljud backar hon några steg och lyfter katanan till midjehöjd, håller den avslappnat i höger hand och vänster hand beredd i luften vid bröstkorgen.
Hennes hållning är beredd men ögonen lika uttryckslösa som när hon började slåss mot Okami men inom henne pyr förväntan och stridslust*

(Okami)
*Ser på svärdet och fnyser*
"Så du tänker slåss mot mig Shinigami"
*Ler ett ondskefullt leende*
"Nåja då kanske jag borde slåss med dig i min vanligaste form"
Hans kropp blir fjällig och skiftar över till svart, en lång piskande svans växer ut, huvudet blir avlångt, tyget han har över ansiktet rivs sönder och man kan se hur käften är full av huggtänder, armar och ben blir kraftigare och långa klor växer ut på fingrar och tår, sedan växer ett par vingar ut från ryggen*
*En drakliknande varelse står plötsligt framför Duele och ser på henne med sina röda ögon som brinner av hat*
*Varelsen plockar upp Okamis svärd och håller det i sin ena hand*
"Nå shinigami, ska vi börja?

(Duele)
*Hon betraktar varelsen framför sig, dess uppsyn inte olik en fallen själ*
När ni är redo, avskum
*Hon säger hatfulla ord utan känsla i rösten, en saklig ton som om hon talat om vädret.
Hon skiftar vikten alternerande från vänster till höger ben, känner hur en osynlig ström av reiatsu går igenom hennes kropp och tänder kampglöden i henne, en kall och kontrollerad reiatsu som är helt hennes egen*

("Okami")
*Varelsen ser på henne och ler ondskefullt*
Okej shinigami jag hoppas du är redo för det här kommer inte bli lika lätt som med Okami.
*Höjer svärdet och gör sig beredd att anfalla*

(Duele)
*Hon vinklar svärdet lite nedåt och låter sedan blicken hårdna, om hon skulle behöva kan hon använda sig av sina förmågor men hon vill så länge som möjligt undvika det.
Ska du prata ihjäl mig eller?
*Plötsligt är hennes röst hånande, eggande. Hon vill slåss, vill känna striden rusa igenom hennes ådror

("Okami")
*Varelsen ler ondskefullt*
Om det är möjligt så.
*Varelsen hör på Dueles röst att hon vill slåss, själv vill den bara ut och döda så många som möjligt och förstöra allt i sin väg, men den inser att Duele troligen inte kommer låta den komma undan så lätt, enda sättet att få härja fritt är att döda henne*
*Blicken blir mörk och mordlysten men det ondskefulla leendet finns kvar*
Men jag tror att jag föredrar att döda dig på det vanliga sättet, genom att slita dig i stycken.
*Varelsen hoppar emot Duele och svingar svärdet för att hugga av henne på mitten*

(Duele)
*Hon backar och hoppar undan räckvidd, reflexer och smidighet likt en katt.
Sedan rör hon sig snabbt mot varelsens vänstra sida, den skarpa katanan svingas emot den mörkt fjälliga armen som är närmast*

("Okami")
*Varelsen hoppar undan och undviker katanan, det ondskefulla leendet finns fortfarande där, den njuter av striden*
*Direkt varelsen landar på marken rör den sig mot Dueles högra sida, den håller svärdet som en lans för att spetsa henne*

(Duele)
*Hon vrider sig lite för att undvika svärdet som riktas emot henne och tar sedan ett snabbt steg in mot Okamis kropp där hans svärd inte når lika bra.
Hon sänker sin katana och vinklar den för ett snabbt svep diagonalt uppåt emot buk och torso*

("Okami")
*Han ser vad hon tänker göra, flaxar till med sina vingar och flyger utom räckhåll för henne*
*Han är stilla i luften ett tag, iaktar Duele med sin mordiska blick, sedan flyger han emot henne som en pil och riktar ett slag mot hennes bröstkorg*

(Duele)

*Hon står stilla, väntar på att han ska närma sig nog mycket och hoppar sedan undan åt vänster, hoppas att hon ska hinna nog långt för att han inte ska få tag i henne*

("Okami")
*Svärdet gräver sig djupt ner i marken, han fnyser*
Det här börjar bli en aningens irriterande
*Han sliter upp svärdet, ser på Duele och hoppar emot henne igen, men svärdet är sänkt den här gången*

(Duele)

*Hon ser på varelsen, blicken lika hård som tidigare men med en svalare kämparglöd.*
Jag hade hoppats på en utmaning men ni är inte ens värdig kidou i detta läge
*Hon hugger i luften med svärdet, håller sin högerarm varm. Hon var van vid snabbare motståndare, fiender som tvingade henne att använda hela sitt sinne*

("Okami")
*När varelsen hör hennes ord börjar han skratta, ett skratt fyllt av hån*
*Han hoppar över Duele när hon hugger i luften och landar en bit bakom henne*
*Han skrattar fortfarande*
Jag hade också förväntat mig mer från dig, just nu så har jag ingen lust att använda mina riktiga krafter, varför slösa dom på en värdelös shinigami som du när jag kan använda dom för att orsaka förödelse när jag besegrat dig.

(Duele)

*Hon höjer sin svärdsfria hand bakåt, utan att se åt honom*
Verkar som att vi båda underskattat varandra...
*Hon talar med samlad röst och kroppen i en avslappnad ställning.
Hon knyter handen löst förutom pekfingret som är riktat rakt emot varelsens bröstkorg*
Byakurai
*Efter de orden skjuter en tunn stråle av vitt ljus emot Okami ifrån hennes pekfingerspets, ljudet av åska fyller luften omkring dem*

("Okami")
*Han flaxar till med vingarna och undviker strålen med någon centimeter, han flyger upp mot skyn tills man nästan inte ser honom*
Äntligen har den här striden börjat bli intressant
*Han lyfter ena handen mot skyn, mörka moln samlas och förmörkar deras slagfält*
Thunder storm
*En blixt skjuter ner mot Duele*

(Duele)

*Hon iaktar honom, blicken nu kyligt kall, nästan skimrande av hennes hårt återhållna reiatsu.
Hon står vänd emot honom, håller fram handen med handflatan rakt fram*
81, Danku
*Väggar reser sig kring henne, tunna eftersom att hon inte sagt någon formel men ändå så skyddar de emot blixten*

("Okami")
Varelsen sänkte handen när väggarna reser sig kring Duele*
Heh skyddande väggar, effektivt, men jag undrar hur länge dom håller
*Höjer sin hand mot skyn igen*
Thunder storm
*Ännu en blixt skjuter ner mot Duele, kraftigare än den första*

...

(Duele)
*Den andra blixten slår emot utan mer verkan än den första, marken fräser till när blixten leds ifrån väggen ner i den mjuka jorden och en del av gräset omkring henne fattar eld.
Hon var just på väg att röra sig ur väggarns skydd när hon såg en rörelse i ögonvrån, en varelse längre bort på det öppna fältet*

("Okami")
*Han ser på Duele som fortfarande är oskadd, suckar*
Dom där väggarna tål visst en del.
*Ser sedan hur någon annan hoppar omkring på fältet en bit ifrån dom, morrar dovt*
Så irriterande, nåja dödar jag honom/henne så får han/hon skylla sig själv.

(Duele)

*Hon ser hur Okamis blick vandrar ifrån henne och till varelsen, en helt oskyldig sådan än så länge.*

("Okami")
*Han känner att han vill döda varelsen, men han koncentrerar sig på att först besegra Duele innan han börjar döda några andra*
Ska vi försöka en gång till Duele, ropar han.
*Han höjer handen mot skyn*
Thunder storm
För tredje gången sveper en blixt ner mot Duele.
Hoppas att uttrycket tredje gången gillt verkligen gäller här.

(Duele)

*Hon ser bara emot den reptil-lika varelsen i skyn, hur dess vingar avspeglade sig som svarta silouetter mot de mörka molnen.
Men när han åter kallar ut orden så rör hon sig snabbt ifrån väggarna, närmare varelsen.
Om blixten slår i väggarna skulle de falla ihop, splittras i ljusskärvor eftersom att kraften som höll dem uppe förflyttats med henne. Om blixten följer henne så fick hon hitta på något eller träffas*

("Okami")
*När Duele rör sig från väggarna och mot honom så ler han*
Ser ut som om räven kommit ut från sin lya.
*Blixten slår ner i väggarna och krossar dom, han kan inte styra blixtarna efter att dom svept ner från molnen, annars hade han ändrat riktningen på den och försökt att träffa Duele.*
*Han höjer svärdet mot molnen*
Sword of thunder
*En blixt träffar svärdet och det börjar lysa och slå gnistor om det då det laddas med flera hundra tusen volt*
*Han höjer svärdet, flyger mot Duele och måttar ett slag mot henne*

(Duele)

*Hon rör sig emot varelsen och lägger sin fria hand på katanans egg, ett par droppar blod tvingas fram när hon varsamt trycker fingret emot*
Koero, Saikai (Overcome, reunion)
*Ett svagt ljussken flammar upp kring svärdet och tynar sedan bort*

("Okami")
*Han blinkar till när ljusskenet flammar upp, sedan måttar han ett kraftigt slag mot Dueles bröstkorg*
Sword of thunder har laddat upp hans svärd, om det skulle träffa någonting så skickas mer än hundratusen volt över till det som det rör vid

(Duele)

*Hon både hör och känner i luften hur den elektriska laddningen i Okamis svärd väntar på att få överkoka henne inifrån. Hon har inte tänkt att det ska gå så och just som hon känner svärdet emot sin bröstkorg tar hon ett snabbt steg framåt och åt höger, svärdets spets rispar hennes kläder lite och hon känner smärtan ifrån åskan, hur det tillfälligt bedövar hennes överkropp, axlar och armar.
Men hon fortsätter röra sig, varje kroppsdel under full kontroll och svärdsarmen svingas uppåt, Saikai törstande efter Okamis blod*

("Okami")
*Han ser hur svärdets spets rispar hennes kläder, men hon fortsätter röra sig*
Omöjligt
*Han spärrar upp ögonen, men återhämtar sig snabbt från chocken*
*Han ser på Duele med hat i blicken och han sträcker snabbt upp sin ena hand mot molnen*
Thunder storm
*En stor blixt sveper ner mot dom, han bryr sig inte om han själv blir träffad, bara han får döda Duele*

(Duele)

*Hon bestämmer sig för att använda shunpo, en blixt skulle kunna skada henne ordentligt.
Men hon flyr inte, i stället rör hon sig på en bråkdels sekund till Okamis rygg, stående i luften och Saikai svepande nedåt emot Okamis vänstra arm.
Om hon träffade som hon ville skulle inte armen kapas, enbart rispas men det skulle i nuläget vara nog. *

("Okami")
*Han upptäcker vad hon försöker göra men han rör sig inte, blixten är på väg och om han har tur så dör Duele då den exploderar i luften tänker han, han kan manipulera själva kraften i blixten, var den ska slå ner men han kan inte styra den när den väl är på väg*
*Han känner hur hans vänstra arm rispas, blir förvånad över att Duele inte kapar hans arm istället, anar att hon har något i görningen*

(Duele)

*När hon rispat honom och Saikais kalla metall kommit i kontakt med hans blod ler hon nästan glädjefullt, hennes zanpakutos kraft verkar inte direkt.
På Saikais spets uppstår ett svagt skimmer, omärkligt tar Okamis blod och fyller ut en del av eggen där metallen försvunnit*

("Okami")
*Blixten exploderar vid Okamis högra sida med ett öronbedövande dån och han uppslukades av ljuset från blixten*
*Ljuset från blixten lyste upp hela slätten under en kort stund, sedan falnade det och dånet tornade bort i fjärran*

(Duele)

*Saikai slutade att skimmra, spetsen av svärdet såg nästan helt metallisk ut igen. När hon greppade hårdare om hjaltet så kände hon en kittlande känsla, Saikais förlorade essens som nu tagit sig in i Okamis blodomlopp.
Hon kunde göra vad hon ville nu, hon hade makten*

("Okami")
*Faller ner mot marken och landar med en hård duns, han ligger kvar ett tag, men sätter sig sedan upp på knä, grimaserar av smärta*
*Han hade lyckats undvika den största kraften från blixten, men inte helt.*
*Han ser på sin högra sida, hela sidan av hans fjälliga kropp är bränd och stora delar av högra vingen har slitits av*
*Han ser upp mot skyn och upptäcker att Duele verkar vara helt oskadd, han suckar och skakar på huvudet, han hade hoppats på att hon åtminstone skulle ha fått en liten stöt från blixten eller bara blivit skadad av den, men han hoppades för mycket*
*Han tar ett djupt andetag och koncentrerar sig på sina skador, dom börjar sakta läka ihop, den gamla vingen faller av på höger sida och en ny växer sakta fram*
*Han kan hela sig själv när han vill men förmågan har ett pris som man måste betala, den förkortar värdens liv, men han brydde sig inte, han kunde alltid hitta en ny värd att ta över*
*Han såg upp mot Duele*
Vad är det du tänker hitta på shinigami, sade han för sig själv.

(Duele)

*Hon hörde en svag röst eka ifrån Saikai, viskande ord som bara nådde hennes öron.
Hon tog ett djupt andetag och blåste sedan hårt ut luften ur lungorna, tömde dem på gammalt syre fullt av brända partiklar.
Hon lät sig själv sjunka till marken, höll Saikai avslappnat sänkt i sin högerhand medans hon iaktog Okamis läkning. Inte för att hon behövde se, hon visste redan allt som hände i hans kropp.*

("Okami")
*Han ställde sig upp och iaktog Duele*
*Han ville förgöra henne, krossa henne som en liten insekt, men samtidigt ville han att deras strid skulle fortsätta, han var inte nån demon som uppskattade strider, men den här striden hade verkligen fått honom i sitt grepp*
*Han log och gjorde sig beredd att anfalla*
Då kör vi igång igen
*Han slöt ögonen och stod tyst ett tag*
Fire wave
*Han tog ett djupt andetag samlade kraft och blåste sedan ut en våg av eld som rörde sig mot Duele för att sluka henne*

(Duele)

*Hennes ögon följde eldvågen som rusade emot henne, öronen registerade ljudet av syre som förbrändes och gräs som knastrande blev till stoft.
Hon höjde handen, handflatan än en gång riktad framåt. Rösten var tyst, nästan viskande.*
31, Shakkahô
*Ett rött klot av energi flög emot eldväggen och den delades lite, passerade henne på vardera sida och svedde lätt hennes hakama.*
Jag skulle ha gjort den större...
*Hon muttrade för sig själv, det var inte lätt för henne att få tag i nya kläder i bra kvalitet [ ].
Sedan fäste hon blicken på Okami, samlade reiatsu i sina ben och försvann plötsligt ur hans synfält med hjälp av shunpo.*

("Okami")
*Han log när han såg hur eldvågen delades och hur den svepte förbi Duele utan att skada henne.*
Kan hon inte bara låta en få in en liten träff i alla fall, sade han för sig själv.
*När Duele försvann ur hans synfält suckade han, såg sig om för att försöka upptäcka henne, då han inte gjorde det så ryckte han på axlarna, satte sig ner och slöt ögonen*
Hon lär ju komma fram förr eller senare

(Duele)

*Hon stannade av i luften ovanför honom, bara fyra fem meter ovanför den sittande varelsen.
Hon ville se hur lång tid det skulle ta för honom att reagera och vad han då skulle göra.*

("Okami")
*Han satt ett litet tag och bara njöt av tystnaden runt omkring honom*
*Sedan suckade han och sträckte ut sin högra hand*
Hurricane of destruction
*En enorm orkan uppenbarade sig bara en bit från honom och Duele och den rörde sig mot dom*
*Han körde ner sitt stora svärd i marken och tog ett stadigt grepp om handtaget*
Se upp så du inte blåser bort shinigami

(Duele)

*När hon såg orkanen så visste hon att hon inte skulle hinna utanför dess räckvidd utan att använda upprepade shunpo och det ville hon inte, inte i det här läget.
I stället så tog hon ett skutt ifrån orkanen och Okami, ner mot marken så att hon för tillfället hade varelsen mellan sig själv och den analkande stormen.
När hennes fötter tog mark kände hon vinden i ryggen, den rev och slet i hennes svedda klädnad och hon gjorde det enklaste i det läget, körde ner Saikai en bit i jorden och tog spjärn emot katanan när vinden tog i.*

*Orkanen var snart över dom, den krossade allt som kom i dess väg, stenblock flög som vantar och allt som satt löst lyfte från marken*
*Nästan lika plötsligt som den uppstått, så dog orkanen, vinden mojnade och snart var allt som vanligt igen*

(Duele)

*När vinden avtog och man kunde se klart igen så satt Duele där, nerhukad på ett knä med högerarmen på Saikais hjalt och den vänstra handen över sidan. Hon hade träffats av något i orkanen, inget blod utgjutet men något skadat.
Men när hon såg emot Okami så var hennes blick hård, hon tyckte inte om så stora och naturpåverkande magier.*

("Okami")
*Han andades ansträngt, han hade inte använt så mycket kraft på länge och han märkte att han blev allt tröttare, han var tvungen att ta det lite lugnt ett tag för att spara på krafterna*
*Han såg på Duele som hade lyckats överleva orkanen, men hon hade tydligen tagit en smäll, han log*
Hon är inte helt osårbar alltså
*Han grimaserade av smärta, inte ens han hade klarat sig undan helskinnad, en vass sten hade skärt upp ett stort sår över bröstkorgen, han skakade på sig och ställde sig upp, han kunde inte hela sig igen, ville som sagt spara på krafterna*

(Duele)

*Hon kände såret i hans kropp men inte samma känsla av läkande som tidigare och det fick henne att le nöjt.
Hon hade inget sådant fancy, ingen regenerering, men för stunden verkade inte heller han ha det.
Hon rätade på sig, tog ett djupt andetag och andades ut, släppte alla tankar på smärta och ställde sig sedan åter beredd med katanan i höger hand som skimrade lätt i spetsen när hon dragit upp den ur jorden.
Saikai törstade, det kände hon, och hon ville släcka hans törst.*

("Okami")
*Han log när hon ställde sig upp och gjorde sig beredd, den här striden var långt ifrån över*
*Han suckade och drog upp sitt stora svärd, gjorde sig sedan beredd att anfalla*
Är du beredd shinigami
*Sedan rusade han mot henne och måttade ett slag mot hennes överkropp*

(Duele)

*Hon duckade undan, smärta strålande igenom hennes kropp men hon registrerade det inte. Hon var tränad i att utstå smärta och klarade mycket innan hon dukade under.
I samma rörelse som hon duckade svepte hon framåt, hon var mindre än Okami och kunde därför komma närmare honom och svinga Saikai emot hans strupe*

("Okami")
*Han flaxade till med vingarna och flög just utom räckhåll för hennes Saikai, han landade bakom henne*
Direkt han tog mark så kastade han sitt svärd mot henne med fruktansvärd kraft för att spetsa henne*

(Duele)

*Hon gör ett kort shunpo och hamnar mellan svärdet och Okami varifrån hon snabbt rör sig emot Okami med katanan höjd framför sig med båda händerna på hjaltet*

("Okami")
*Han höjer sina kloförsedda händer, redo att blokera och anfalla.*

(Duele)

*Hon känner precis var Okami blockerar och inte, hon går mot Okamis vänstra sida och släpper Saikai med högra handen och håller högerhanden mot Okami med handflatan uppåt.*
Bakudô 61, Ikujôkôrô
*Sex tunna blad av ljus uppenbarade sig kring Okami och sköt in emot hans midja för att hålla honom på plats*

("Okami")
*Han försöker undvika bladen men till ingen nytta, Duele har honom fast och han kan inget göra*
*Suckar och ser på Duele*
Grattis du har lyckats fånga en rank 3 demon, vad tänker du göra härnäst?

(Duele)

*Hon lägger hvuudet på sned, hon skulle ha varit söt om inte smuts fläckat ansiktet och de svarta och gyllne ögonen lyste av lusten att hugga honom i bitar.*
Det är frågan...
Vad är ditt namn demon, och varifrån kommer du?
*Hennes röst är lika hård som blicken*

("Okami")
*Han ler när hon frågar honom, har inte använt sitt namn på många år.
Han ser betänksam ut en stund men sedan suckar han och säger*
Nåja jag antar väll att jag kan berätta.
*Han ser rakt in i Dueles ögon*
Mitt namn är Akoro och jag kommer från norr, från dom alltid snöklädda bergen och det var där jag mötte Okami.

(Duele)

*She opens her mouth, then shuts it and open it again.*
So, Akoro... Why do you inhabit the boy...
*She takes a few steps around him, now standing right in front om him|

"Okami")
*Han skrattar till när hon frågar*
Jag förstod att du skulle fråga, nåja jag ska förklara
*Han tog et djupt andetag*
Du förstår shinigami jag är en parasit demon som lever inuti andra varelser, till skillnad från andra demoner så kan jag inte byta värd när jag vill, den gamla värden måste dö innan jag kan byta.
*Han såg ondskefullt på henne*
Men då värden väl dör så får jag all dess kraft och förmågor, fast då måste jag hitta en ny värd som jag kan ta över annars kan jag inte använda krafterna.
*Han gjorde ett kort uppehåll, drömde sig tillbaka till den dag då han träffade Okami*
Okami mötte jag första gången då han var väldigt liten, jag hade tagit mig in i en varghonas kropp men hennes vilja var så stark att jag blev fångad i hennes kropp, hon umgicks med Okami under en lång tid...
Han fick ett ondskefullt leende
...ända tills hon blev dödad av Okamis far, jag dröjde mig kvar i hennes kropp för att försöka hitta en lämplig värd och det var så jag tog över Okami, jag tog mig in i hans kropp när han kom fram till vargens kropp och jag fick äntligen släppa lös mina krafter.
*Han suckade lätt*
Det har varit en härlig tid, all den tid jag fått vara inuti Okami, han är så full av hat, vrede och sorg och det är det som gör honom till den perfekte värden för mig, jag lever nämligen på sorg och hat, Okami hade just börjat inse vad han hade inuti sig, det var därför han ville att du skulle döda honom, vilket du inte gjorde, då i alla fall.
*Han såg på henne, men denna gång avr hans blick lugn, och accepterande.*
Men om du vill så är det bara du dödar mig, fast då kommer du bara döda Okami och inte mig.
*Han såg undrande på henne*
Så shinigami, kommer du göra det?

(Duele)

*She is quiet and still as she listen to the demon speaking. Her voice is cold when she speaks again, calculating.*
So, if I would cut you up now, I'd only kill Okami, the human...
And you would have to find a new host, and the closest possible would be me...

("Okami")
*Han nickar kort*
Ja, Okami skulle dö men jag skulle överleva.
*Han skrattar när Duele pratar om att den närmaste nya värden är hon*
Ja det är sant att du är den närmaste värden som går att finna, men jag tror inte riktigt att du skulle låta mig ta över din kropp eller, dessutom så kan jag stanna i en kropp flera dagar efter att värden dött så tro mig jag kan nog hitta någon annan, men det är synd att en sån lämplig värd som Okami ska behöva dö.
*Han log och såg ner i marken*
Jag har blivit ganska fäst vid honom faktiskt

(Duele)

*She smiles a little and talk teasingly*
Oh, a posessing demon that shows fellings... How amusing.
And, as you guessed, you have no chance of posessing me since I already am "posessed"

("Okami")
*Han skrattar och ser henne sedan i ögonen*
Om du varit där jag varit så skulle du också förändras, Okami är inte som andra människor och om jag fick välja så skulle jag vilja stanna i hans kropp tills han dog.
*Sedan tillar han*
Av hög ålder helst
*Hans blick blir medens undrande*
Men nu är det ju inte jag som bestämmer det, så shinigami ska du döda honom eller?

(Duele)

*She nods slowly, eyes suddely pondering instead of glaring.*
Correct, the choice is, as of now, in my hands. And I am not really sure of what to do...
You see, I am here to get away from my job and if I kill you, or Okami if thats better, I'd give myself a whole load of work...
*She shone up a little*
But I really, really want to cut someone up right now...

("Okami")
*Han skrattar*
Komma från ditt arbete, jag visste inte att shinigamis tröttnade.
*Sedan såg han på henne med en blick som berättade att han struntade i hur hennes beslut skulle lyda*
Du gör som du vill shinigami, om du verkligen vill skära upp mig så mycket, så gör det och få det överstökat

(Duele)

*She sighed and the light once again shone around Saikai, when it faded it once again looked like a regular katana, the small ornaments at the hilt gone. The metal inside of Okamis body disappeared too, leaving only a tingling feeling inside of him*
I won't butcher you today demon, and I won't let you butcher someone else either.
I can do a lot more than I did today and I warn you, if you give me souls to collect in this town, I'll make you feel sorry about it...

("Okami")
*Han suckade djupt*
Var du tvungen att förstöra allt det roliga, att inte få döda någon, det är så...tråkigt.
*Han log sedan mot henne när hon sade att hon kunde mycket mer än hon gjort*
Ja det kunde jag också ha gjort, mycket, mycket mer, var glad att du inte mötte mig när jag var riktigt seriös, då skulle du inte kommit undan lika lätt shinigami.
*Han rykte på axlarna*
Nåja vi får se om jag kan hålla mig undan från dödandet, men jag lovar ingenting.

(Duele)

*She sighed again and then held her hand against Okami and the kidou spell that bound him*
Kai...
*The bars skattered, thet fell like stars to the ground and dissappeared*
I'll have to do with that answer...

("Okami")
*Han skakade på sig då han kunde röra sig igen.
*Han bugade sig lätt*
Det var roligt att få slåss med dig shinigami, jag har inte haft så här roligt på länge, vi får göra om det någon dag och då lovar jag dig att jag kommer vara seriös.

(Duele)

*Her eyes rest upon Okami for a while, and she then lets out a sigh once again*
The same to you, demon. But would you give him back the power of his body now, I'd like to say a few words to the boy...

("Okami")
*Han nickar och sakta börjar Okamis kropp skifta tillbaka till sin mänskliga form*
*När Okamis kropp fått tillbaka sin vanliga form så ser demonen på Duele med sina röda ögon*
Tro det eller ej men jag är glad att jag fick kämpa mot dig shinigami, jag hoppas att nästa strid blir minst lika intressant.
*Sedan försvinner den röda irisen och pupillen återgår till sin normala form, Okami står ett tag på vingliga ben, sätter sig sedan ner*
*Han hade sett allt som hänt, förut hade allt blivit svart och han hade inte kommit ihåg något efteråt men den här gången hade han sett allt genom demonens ögon och han mindes allt*
*Han ser på Duele och ler*
Du ville prata med mig.

(Duele)

*Hon vänder sig om när Okami tilltalar henne, vänder ryggen åt honom och sluter sina ögon, katanan stilla hängandes i hennes hand.*
Jag har några frågor till dig som jag vill ha besvarade...
Är du vid medvetande när han tar över dig? Tillåter du honom att styra?
Hur har du hålit din syster vid liv med den demonen i närheten?

(Okami)
*Leendet försvinner när Duele börjar ställa frågor, han suckar*
Förut har jag aldrig varit vid medvetande men idag så var jag det, jag kunde se allt genom hans ögon.
*Han grimaserar av smärta*
Och tyvär kunde jag känna allt han fick utstå också
*Han såg ner i marken*
Det är inte så att jag vill att han ska styra, men det har faktiskt hänt att jag tillåtit honom att ta över min kropp, jag skulle aldrig förlåta mig själv om demonen dödade Akima, som tur är så kan Akima ta hand om sig själv, jag kan då inte själv hindra demonen från att göra det den vill

(Duele)

*Hon står fortfarande vänd med ryggen emot Okami, det svarta håret fridfullt fladdrande i den varma vinden.
Sedan så börjar hon gå, ifrån Okami medans hon säger några sista ord*
Låt honom inte ta över, jag kan inte hjälpa dig med den biten. Men om han tar över och går bärsärkargång så kommer jag att döda dig, kom ihåg det...
*Sedan så är hon borta, använder shunpo för att snabbt komma tillbaks till slottet*

(Okami)
*Ser efter henne tills hon försvinner, suckar sedan*
Shinigamis är verkligen jobbiga
*Reser sig upp och börjar gå tillbaka mot slottet*
Till överst på sidan Gå ner
 
Fight, Okami & Duele
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Torget, Duele, Zero, Cooro, Akima, Okami
» Parken, Duele och Zero
» Okami: Assassin and host
» Korridoren, Akki och Okami
» Matsalen, Cooro, Zero, Duele

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Mangaworld :: Gamla ämnen-
Hoppa till: