Mangaworld
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mangaworld

Roleplaying group, friends
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Korridoren, Akki, Hava, Zero, Cooro

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Admin
Admin
Admin


Posts : 56
Join date : 10-02-16
Location : Under your bed

Korridoren, Akki, Hava, Zero, Cooro Empty
InläggRubrik: Korridoren, Akki, Hava, Zero, Cooro   Korridoren, Akki, Hava, Zero, Cooro I_icon_minitimetis mar 02, 2010 8:30 pm

(havasa)
*följer akki ut ur en städskrubben och försöker att hålla jämna steg* vars ska vi?

(Akki)
*släpper Havasas hand och får vingar på ryggen*
"hit" ^^
*ler han och flyger och svävar ovanför Havasa*

(havasa)
bara för att jag int kan flyga, argh *hoppar och försöker få tag i Akki*

(Akki)
*skrattar och räcker retsamt ut tungan.
flyger runt henne och petar på henne med svansen*

(havasa)
*tar tag i din svans* moahahaha *räcker ut tungan*

(Akki)
*stannar upp och blinkar undrande mot Havasa
han drar upp svansen så att hon hänger öga mot öga med honom (hon är en på marken längre)*
"vad gör du?"
*frågar han, oskyldigt undrande. han hade aldrig varit med om att någon tagit tag i hans svans...om de inte försökte fånga honom och slänga honom i en bur*

(havasa)
jag tar tag i din svans ser du väll ^^ *tittar ner* jag antar att du är lite starkare än jag.....

(Akki)
*fnissar roat. Havasa var rolig ^^*
"kanske det kanske"
*dinglar med havasa i svansen*

(havasa)
*dinglar* wiiii ^^ *gungar fram och tillbax*

(Akki)
*skrattar och sätter sig ner på marken. han dinglar Havasa fram och tillbaka medans vingarna växer in igen*

(havasa)
Wiii *hoppar ner och landar men blir lite yr så hon ramlar omkull*

(Akki)
"oj"
*kryper fram till Havasa*
"hur gick det?"

(havasa)
*sätter sig upp* oj ^^ ja blev lite yr

(Akki)
*ler och hoppar på havasa och slickar henne på kinden (en demon-grej)*

(havasa)
*slickar dig oxå på kinden och ler* hihihi

(Akki)
*fnissar och slickar Havasa över hela ansiktet*

(havasa)
*skrattar* iiihhihi *hoppar på Akki så han ligger på golvet med Havasa över sig * haha

(Akki)
*ler soch fnissar medans han virar svansen om dem och drad Havasa närmare.
vingarna växer ut på armarna och han lägger dem beskyddande om henne*

(Cooro)
*I vargform kommer han in i korridoren, gåendes brevid Zero.
Han vill nästan dra en lättnadens suck att de äntligen tog sig tillbaka till slottet och han hoppas innerligt att han slipper bli förkyld tack vare hans och Zeros "äventyr" i skogen. Han är inte så uppmärksam på sin omgivning för tillfället, enbart trött*

(Zero)
*kliver in i koridoren och drar en djup suck. det var faktiskt ganske skönt att vara inomhus igen*
"Hey Cooro, var vill du att jag ska he-"
*han stannar i meningen när han känner en bekant doft, för bekant.
han tittar sig omkring, och tappar både staven, Cooros kläder och boken.
längre fram i koridoren låg ett par på golvet, skrattande och busandes.....en flicka och en ung demon.....*

(Akki)
*känner en bekant doft, och hör hur någonting slår i golvet.
han vänder huvudet mot entren och ser med chock på demonerna längre bort*
"....Ze...Zero...."

(havasa)
*tittar på pojken och vargen som just kommit innanför dörren* Hej ^^

(Cooro)
*Han tittar upp på Zero när han blir tilltalad och märker sedan att någon fler är i korridoren.
Han kan känna hur Zeros sinnesstämning förändras, han synar de två personerna på golvet.
Flickan känner han igen men demonen har han ingen aning om vem det är.
När pojken sedan säger Zeros namn kan han inte låta bli att sänka frambenen lite, rynkar lätt nosen utan att visa tänderna*

(Akki)
*vingarna blir till armar igen och hans svan, sivad om Havasa, lyfter henne försiktigt av honom och han rullar över på mage.
han stirrar mållöst på nekon medans tårar formas i ögonen*
"....Zero..."

(Zero)
*han kunde inget annat göra än stirrar på pojken framför honom.
...var det han?
han kunde inte tro sina ögon. han trodde aldrig att de skulle ses igen...aldrig.
han trodde att han lämnat honom åt sitt öde för två år sedan.....men nu var han här...*
"...Akki..."

(Cooro)
*När det inte verkar som att pojken utgör något hot slappnar han av, men ändå så känner Cooro en viss vaksamhet, de känner varandra och deras röster är lite för känslosamma för att Cooro ska känna sig bekväm.
Han ger ifrån sig ett litet gnyende menat åt Zero, buffar honom lätt i sidan med nosen*

(Zero)
*hade glömt allt runt omkring honom tills han hörde Cooro gny och kände hans puff i sidan
han tittar ner på Cooro....men vet inte vad han ska säga til honom*
"......"
*istället syns ett mycket svagt, sorgset leende på hans läppar*

(havasa)
*tittar från vargen till pojken till akki* ...... känner ni varan?

(Akki)
*hör inte Havasas fråga, är inte brydd heller....Zero var där, framför honom...
han springer upp från golvet och fram mot Zero.
han trodde hans böner var förgäves, att Gud inte lyssnade på en djävuls böner. men den hade slagit in, efter så många nätter ensam så hade han hittat Zero*
"Zero!!"
*han slänger sig i armarna på sin gamla vänn och drar dem dåda till marken*

(Zero)
*tittar hastigt upp när hans namn var yttrat, och slår sedan plötsligt i marken med an hård duns, med Akki ovanpå honom, gråtande mot hans bröst*

(havasa)
*ler roat åt Akki och Zero ,som hon tror att han heter.
går fram till vargen* hej ^^

(Cooro)
*Han möter Zeros blick med ögon som uttryckte oro, han kände sig själv obekväm i situationen.
Och det blev inte bättre av att pojken gråtande flög på Zero och drog dem båda till golvet.
Cooro visste inte vad han skulle göra, men han kunde inte hålla inne ett dovt morrande, smått avundsjukt, men han tystade det snabbt.
Han visste ju inget om Zero egentligen, kanske var det han om inkräktade*

(Akki)
*snyftar mot Zeros bröst, hans kropp lätt skakande*
"...ja..jag..f-fann dig..."

(Zero)
*tittar ner på Akki, och sen blickar han upp mot Cooro. han vet inte vad han ska göra....
men han vill inte se Akki gråta, han hade aldrig gillar det
han tvekar en sekund, tittar upp mot Cooro igen innan han virar armarna om Akki och håller honom nära i tröst*
"det är okey nu....jag är här..."
*han har själv svårt att hålla tillbaka gråten, men han vägrar visa sig svag. vägrar visa sig svag inför Cooro*

(Cooro)
*Han ser tyst på när pojken gråter, känner den lätta doften av salta tårar lägra sig i luften omkring dem.
Zeros blick emot honom innan han tröstar pojken lugnar Cooro lite, han lägger sig i stället ner och tittar på flickan där brevid dem, de gulbruna ögonen synande henne ännu en gång. Han drar sig till minnes hennes sätt att vara när han mött henne och Duele och nu skiljde hon sig väldigt mycket mot för då.*

(havasa)
*ler när hon ser att vargen tittar på henne* hej *innser att hon har "hejat" några ggr för mycket* .... vad heter du?^^

(Zero)
*han vänder blicken mot Cooro igen, som nu lagt sig ner.
han känner en viss oro, tänk mo Cooro inte ville vara med honom nu, att han trodde att han bara strulat....
Akkis svans viras om hans ben och han dras ur sina tankar. även om han ville veta svaret på in egen fråga visste han att han var tvungen att ta hand om Akki först...*
"..Cooro..."
*säger han tyst, vet att vargen kunde höra honom bättre än de andra*

(Cooro)
*Han ser på flickan fortfarande, formar ett av de ord han kan uttala bra när han är i vargform.*
Cooro
*Hans blick är någorlunda vänlig, så vänlig som vargars ögon kan vara.
Han hör Zeros röst och rör sakta på svansen åt Zeros håll, visar att han lyssnar trots att han riktar sin uppmärksamhet emot flickan*

(Zero)
*han sänker blicken mot golvet. han vill inte att Cooro ska tänka fel om honom, men han var tvungen att ta itu med det senare*
"jag måste ta hand om Akki....är..det okey?"
*frågar han, hans röst något avslöjande om hur orolig och förvirrad han var*

(havasa)
^^ mitt namn är Havazik

(Cooro)
*Han rör svansen ännu en gång, sakta från sida till sida. Han hoppas att Zero ska förstå att det är ett ja.
Tonen i Zeros röst och hela situationen fick honom att bli helt matt, han ville veta mer om Zero men inte så här.*
God väll Havazi
*Han formar orden så gott han kan, vargens käftar är inte gjorda för att tala igenom*

(Zero)
*han antar att svansen betyder ett ja, eller helt enkelt att Cooro ignorerar honom...
men han ställer sig upp och tar Akki i sina armar och går iväg längs koridoren mot hans rum.
han blickar tillbaka mot Cooro en sista gång innan han försvinner ur synhåll*

(havasa)
*tittar på cooro* ^^hur har du det idag cooro?

(Cooro)
*Han ignorerar smått Zero när han går, mer ledsen än sur.
När Zero är utom syn och hörhåll så återgår Cooro till sin mänskliga form, klädd enbart i sina byxor.
Han ler glatt emot Havazik medans han sträcker sig efter sin tröja som låg på golvet.*
Jag är lite trött bara, hur är det själv?

(havasa)
det är bara bra ^^ jag och Akki hittade ett paraply så jag kan vara ute i solen

(Cooro)
*Han drar på sig tröjan och pratar samtidigt med Havazik*
Vem är den där Akki?
*Han kan inte låta bli att fråga, vill veta lite mer om pojken*

(havasa)
min vän^^ träffade honom idag så jag vet inte så himla mycket om han

(Cooro)
*Han nickar, det förvånar honom inte att hon inte vet om de bara känt varandra under dagen. Tanken slog honom att han känt Zero lika länge...*
Okej, och vem är du då? Förutom att du heter Havazik nu och Rasa häromdagen?
*Han lägger nyfiket huvudet på sned, frågan är helt oskyldig*

(havasa)
rasa??? det har jag väll inte sagt!!

(Cooro)
*Han ser fundersamt på henne*
Men.. i matsalen tror jag bestämt att du sa att ditt namn var Rasa...
Fast du var inte lika glad då som nu

(havasa)
*rycker på axlarna* ja jag kommer då inte ihåg det ........ jag kanske pratade i sömnen^^

(Cooro)
*Han tänkte inte närmare på det för stunden, hon verkade inte helt normal men vad för rätt hade han att tänka så?
I stället log han och skrattade till*
Kanske det kanske
Men vad hade ni för er här inna vi kom, jag hoppas vi inte störde er för mycket

(havasa)
vi lekte lite ^^ vad gorde du och zero.. visst heter han det?

(Cooro)

*Han rodnar lätt, nästan omärkligt när Havazik frågar honom*
Vi badade, vi hittade en sjö i skogen

(havasa)
*märker att cooro rodnar, ler* jaha var det skönt?

(Cooro)
*Han nickar*
Jo, det var det
*Medans han pratar så plockar han ihop sina handskar och drar på sig dem, mest för att inte behöva kolla upp medans han rodnar*

(havasa)
*blir plötsligt väldigt törstig*
ursäkta mig, jag måste gå och hämta ett glas vatten
*går in i matsalen*

(Cooro)
*Han ser förvånat efter henne, rycker sedan på axlarna och sitter kvar på golvet medans han tar på sig sina mjuka läderskor och ser till att boken är hel och hållen*

(havasa)
*kommer tillbaka lätt vinglandes*

(Cooro)
*När hon återvänder så ostadig blir han orolig och reser sig, stöttar henne så att hon inte ska falla*
Hur är det?

(havasa)
jag är yr.... och törstig
*ser en glimt av Cooros nacke och får lust att bita, följer hennes instingt och närmar sig cooro. nej vad gör hon? hon kommer plötsligt på vad hon höll på med och sätter sig ner på golvet med ansiktet i händerna. försöker att glömma vad hon just höll på att göra*
förlåt......

(Cooro)
*Han sätter sig på knä brevid henne, lite osäker på vad han ska göra. Inte blir det bättre av att han känner både sorg och blodtörst ifrån henne.
Och när han tänker efter så luktar hon lite bekant, lite som en varelse han mött tidigare*
...är du vampyr?
*Frågar han oskyldigt, lägger en hand varsamt på hennes axel*

(havasa)
nej... nej.. *skakar villt med huvudet men vet innerst inne att hon är det, hon känner att hon kan lita på cooro och efter en stund nickar hon lätt.* ja.....

(Cooro)
*Han lägger huvudet på sned, undrar om hon som han har lätt för att läsa andras aura och känna om de är omänskliga och i så fall om hon märkt att han inte heller är människa.*
När åt du senast?

(havasa)
kommer inte ihåg............ oftast när jag blir såhär så vaknar jag nån annanstans utan att själv veta hur jag kom dit.... *tänker på inatt när hon bara plötsligt var på landet, och på alla andra ggr något liknande har hänt*

(Cooro)
*Tankarna flyger snabbt igenom hans huvud, han vill inte att hon ska må dåligt för att hon inte vill jaga*
Behöver du blod?

(havasa)
*tittar ner utan att svara. hon vet att hon behöver blod men varför ska någon annan skadas på grund av henne*

(Cooro)
*Han vet inte riktigt hur vampyrer reagerar på varulvsblod men hon verkade så svag att han inte ville lämna henne ensam*
Du kan få lite blod av mig, om du tror det skulle gå

(havasa)
nej.. jag vill inte *det svartnar framför hennes ögon och hon svimmar av törsten*

(Cooro)
*Han får nästan panik när hon svimmar, bestämmer sig snabbt för att försöka göra något åt det.*
Damn...
*Mummlar han och biter sedan sig själv i skinnet ovanpå handen så att blodet sakta börjar sippra fram och lägger handen emot hennes mun så att blodet förhoppnignsvis rinner ner i hennes hals*

(havasa)
*vaknar när hon får dricka blod, tittar upp mot cooro fortfarande lite yr och gansta förvirrad*

(Cooro)
*Han andas ut ett andetag han omedvetet hållit, lättad att hon vaknat så fort. Han undrade stilla om varulvsblod var annorlunda än vanligt blod.
Han drog sakta åt sig handen och slickade av den ifrån blod och slickade sitt eget bitmärke rent. Det hade redan börjat sluta sig, han läkte fortare än människor.
Hans röst var lugn när han talade, han såg att hon inte verkade vara helt med*
Hur är det?

(havasa)
bra *hennes röst var svag, hon såg att cooro hade ett bitmärke på sin hand* har jag?... förlåt *hon tittade ner på golvet, hon skämdes så*

(Cooro)
*Han skakar på huvudet åt henne*
Säg inte förlåt, det var jag som bet mig själv, inte du

(havasa)
*känner sig lite piggare och ler mot cooro* tack så mycket *sa hon och kramade cooro*

(Cooro)
*När hon kramar honom ryggar han nästan, han är väldigt ovan vid kontakt med folk. Men han stålsätter sig för att inte fly, han misstänker att Havazik är en ganska känslostyrd person och han vill inte göra henne ledsen*

(havasa)
*ler mot Cooro* jag tror jag ska gå och vila en stund, hej då och tack för hjälpen
*ställer sig upp och går till sitt "rum"*

(Cooro)
*Han sitter kvar på golvet och följer henne nyfiket med blicken, reser sig sedan och plockar upp boken innan han går till sitt eget rum för att vila han också*


...


(Zero)
*går med raska sten genom korridoren i sökan efter Cooros rum.
han följde Cooros doftspår och komm emellanåt fram till vad han trodde var Cooros rum.*
Till överst på sidan Gå ner
http://manwo.omgforum.net
 
Korridoren, Akki, Hava, Zero, Cooro
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Korridoren, Hava, Querido, Hallwir
» Korridoren, Akki och Okami
» Parken, Akki och Hava, dag
» Korridoren, Querido, Havasa, Hallwir, Okami,
» Stranden, Hava, Hallwir, Querido

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Mangaworld :: Gamla ämnen-
Hoppa till: